Thursday, December 22, 2011

~Bisikan hati~

Bissmillahhirrahmannirrahim....






Bisikan hati kadang-kadang membuatkan dirinya gundah,
Sehingga mampu melakukan sesuatu di luar batasan,
tetapi iman membatasi segalanya,
kerana iman dan taqwa yang memelihara jiwa.
                                                                                                                                                                                      
Iman yang tidak dijaga memberi kesan penyakit hati yang teruk
sehingga hilangnya ketenangan dalam hidup,
adakala rumah itu adalah neraka buat dirinya,
ketabahan iman dan kekentalan jiwa membuatkan dirinya terus 
bermujahadah dalam mencapai tingkatan redha illahi,
kerana redha Allah sahaja yang mampu memberi ketenangan yang hakiki..

Hidup ini tiada erti baginya lagi waktu itu,
hilangnya kasih, derita pula melanda diri,
hilangnya suka, musibah pula menimpa diri,
Kerana perginya seorang ayah yang disayangi,
yang melindungi diri dan tempat mengadu kasih padanya.

Ya Allah, Ya rahman, bantulah aku , kuatkanlah aku,
tidak mampu ku berdiri teguh andai tiada Mu disisi,
tiada yang lebih indah hidup di dunia ini
melainkan hanya mampu ku berzikir pada Mu ya Allah,
tiada yang lebih indah tiba di akhirat syurga abadi,
melainkan ku mengharapkan pengampunan dari Mu.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim,
tetapkanlah hati ku moga sentiasa dalam agamaMu,
walau ujian melanda diriku,
Walau diriku di hempas ombak yang deras,
berikanlah aku kekuatan untuk aku bertahan
sehingga ke hujung nyawa.

Ya Allah ya tuhanku,
usah bebankan aku dengan bebanan yang berat,
seperti yang pernah kau berikan kepada umatMu yang terdahulu,

Ya Allah Ya tuhanku,
jangan pikulkan aku dengan ujian yang tidak ku terdaya,
maaf la salah silap ku ,
ampunkanlah dosa-dosaku ya Allah..



karya luahan hati : Ayu Fathihah.


No comments:

Post a Comment